neděle 30. září 2012

27-30.9.2012 Svazovka – prodloužený víkend

Je čtvrtek a před námi prodloužený víkend. Minule šupiny pěkně spolupracovaly, tak jsme byli v očekávání, co nám přinesou následující dny. K vodě dorážíme poměrně pozdě okolo 18 hodiny, s obavou o místo. Obavy se naplnily a námi vytipované místo bylo obsazeno. Po prohlédnutí dalších míst se nakonec usazujeme kousek od místa, kde jsme trávili minulou výpravu. Já jsem volil stejnou počáteční taktiku jako minule a do boje jsem na levý prut poslal Schafran a na pravý Kok.Pro, oboje ve 23mm. Tomáš na oba pruty volil Kok pro. Tento večer se kromě pár potahu pravděpodobně od bílé ryby nic neděje. Po 22 hodině zjišťujeme, že se uvolnilo místo na kterém jsme lovili minule. Po vzájemné domluvě jsme v tichosti provedli přesun. Ráno pokračujeme ve stanovené taktice. Okolo nás se celkem dost krmí, tak volíme k montážím jen několik kuliček. Okolo 11 hodiny dostává Tomáš záběr, ale z vytouženého kapra je cejn, který si zobnul Koka. Počasí je slunečné s mírným jihozápadním větříkem. Něco kolem 16 hodiny dostavám lehké pípnutí na pravý prut. V mžiku jsem u prutu a sleduji, jak se napíná vlasec. Na nic nečekám a přisekávám. Na druhém konci je tupý tah, který dává tušit hezčí rybu. Po překonání několika hran ve vodě navádím kapra do podběráku. Na podložce jsem měl tu čest s 89 cm a 14kg šupináčem.

Znovu zažívám ty příjemné pocity z úlovku. Jen je škoda, že byl šupík na pár místech na těle odřený. Asi neměl štěstí na minulého lovce. Je smutné, že tak pěkná ryba musí být tak poznamenaná.:( Po šupíkovi posílám hůlku zpět do akce a k tomu 2 hrsti Koka. Na podložce šlo hezky vidět, že kaprům chutná. Po hodince má záběr i parťák, je z toho šupináč okolo 65cm. S tímto kaprem dostává potřebnou jistotu v tom, že mu kapři nebudou padat jako minule a že změna háčků na jiný typ byla dobrá volba.  Čekáme na večer, kdy byly ryby minule aktivní, teď se bohužel do 22hodin nic neděje. V sobotu ráno se probouzíme do mlhavého rána. V 8 hodin mi přichází jízda opět na pravý prut, po chvilce boje o rybu přicházím. Podle tahu vypadala, že byla z kategorie dorostenců. Mysleli jsme, že je to dobré znamení, ryby by mohly být aktivní a záběr od kapra mohl přijít i přes den, ale to se neděje. Přes den přišel jen jeden padák a výsledkem byl cejn. Přichází další přípravy na poslední noc. Čekaní na záběr si zkracujeme popíjením dobrého pití určeného k oslavě minulého osobáčku, který jsme nestihli nijak oslavit.

Okolo 21 hodiny nás déšť zahání do bivaku. Po chvilce bubnovaní deště na stěny bivaku, prořezává zvuk dopadajících kapek Tomášův carpsounder. Do podběráku se podíval kapr odhadem 70cm. Do konce 22 hodiny se už nic dramatického neděje.

Poslední den se budíme do poměrně teplého rána. Po nahození, ještě na chvilku zalézáme do bivaku dospat. Jako předešlý den mě budí jízda okolo 8 hodiny a po záseku cítím lepší rybu. Kapr je už u poslední hrany a Tomáš připravený v prsačkách ve vodě. Jenže u poslední hrany se montáž vyřezává. Asi jsem na něj moc tlačil a chtěl mít kapra rychleji v podběráku a to je ta chyba. Je fakt, že v tu chvíli jsem byl pěkně naštvaný. Něco po 9 hodině se dočkává i Tomáš a má záběr na levý prut, už po záseku jde vidět, že se taky dočkal lepší ryby. Po boji je na podložce nádherný šupináč s mírami 93cm a 13,50kg.

Po této rybě přichází na řadu pomalé balení věcí a konečný odjezd jsme stanovili okolo 15 hodiny. Ještě těsně před odjezdem se s Tomášem přišel rozloučit kapr dorostenec okolo 55cm. Všichni kapři byli chycení na Kok.Pro. Uvidíme, jak se nám bude dařit na dalších výpravách za šupinami. Je vidět, že se kapři začínají pravidelně krmit na zimu. Jen je škoda, že se pomalu blíží hájení.