pondělí 24. září 2012

21-23.9.2012 Svazovka – premiéra s DH baits

Konečně je tady další výprava na naši oblíbenou svazovku, tentokrát ale s menší změnou a to v podobě krmení, které budeme tuto výpravu používat. K vodě přijíždíme poměrně pozdě v pátek okolo 17 hodiny. Na místě jsme mile překvapeni, že se u vody nenachází moc rybářů, což nám hraje do karet ve výběru místa k lovu.  Okolo 18 hodiny leží montáže na svých místech. Na levý prut zkouším boilie  Schafran a na pravý Kok Pro, na obě montáže ve velikostech 23mm. Jelikož nejsem příznivcem masivního krmení, na každý prut krmím ani ne 0,5kg boilie příslušného druhu. Parťák volil podobnou taktiku, jen na jeden prut dával pod sebe 2 kuličky Kok Pra a na druhý jednu kuličku Schafranu, v průměru taky  23mm. Tento den se už nic zvláštního neděje, jen kromě ataku bíle ryby. Ta si za terč vybírala hlavně boilie Shafran. V sobotu ráno letěly montáže zase na svá místa. Foukal silný vítr, který se každou chvilku točil na jinou stranu. Oproti pátku jsem udělal jednu změnu, místo Shafranu jsem i na druhý prut zvolil Kok Pro, abych více eliminoval bílou rybu. První záběr dostal Tomáš, kdy na 2 kuličky Kok Pra dostal padák a výsledkem byl malý cejn. Po vytažení montáže se nebylo čemu divit, když obě koule byly ozobané do velikosti cca 2x 10mm. Oba dva jsme měli zatím z výpravy takové smíšené pocity. Vítr pořád foukal, tak byla šance chytit rybu i přes den. To se bohužel nedařilo. S nadcházejícím stmíváním nám zase stoupaly šance na úlovek. Z pravidla nám záběry na této vodě chodí převážně za tmy. Lehce po 20 hodině se mi rozjíždí pravý prut, už z prvního kontaktu jsem věděl, že to bude slušnější ryba. Po zvážení se z ní vyklubal šupík o mírách 85cm a 11kg. Šupík neodolal Kok Pru. Ve skrytu duše jsme čekali do 22hodiny ještě nějakou akci, ale ta už nedochází. I tak je nálada výrazně lepší a před námi původně ještě ranní chytaní.

 V neděli ráno mi asi 10 minut po nahození a trošku dokrmení přichází 70cm šupík. Tak brzo mi tady ještě záběr nedošel. To jsem ale netušil, co se bude odehrávat dále.

 Okolo 12 hodiny, kdy na hladině nebyla snad ani jediná vlnka mi přichází na levý prut další plynulá jízda, z které byl šupík 79cm a 9kg. Jak jsem ho naváděl do podběráku, rozjíždí se mi i pravý prut a nevěřícně koukám na Tomáše co se to děje. Při záseku chvilku rybu cítím, ale po chvilce tlak povoluje a ryba se vyřezává. Byla to škoda, ale i tak jsem nadmíru rád za šupíka na podložce. Oba záběry došly zase na Koka. 

Původně jsme měli končit lov po 12 hodině, ale volba byla jasná, počkáme do večera, když nám tady pravidelně po 20 hodině chodí záběr.  Vodu jsme ještě pocukrovali Kokem s očekáváním, jestli večer opravdu něco ještě přinese. Po 14 hodině se rozjíždí prut i Tomášovi, ale po chvilce mu kapr padá. Tomáš mění návazec, z důvodu nespokojení s háčky. Záběr mu došel na schafran. Ale po výměně návazce dává do akce taky na oba pruty Koka. Odpoledne začíná odjíždět čím dál tím více lidí a u vody začíná být ten pravý klid. Okolo 18:45 se mi znova rozjíždí prut. Už tomu ani pomalu nevěřím, tolik záběrů za víkend jsem tu snad ještě neměl. Z myšlenek mě ale vytrhává pomalý tah ryby. Po přitáhnutí ryby ke břehu a prvnímu zahlednutí kapra se mi roztřesou kolena. Zahledl jsem lysce, jakých rozměrů jsem tady ještě na prutu neměl. Po přetahování a navedení lysce do podběráku mě polévá vlna euforie. Po měření a vážení se z něj vyklubal nový osobáček s mírami 89cm a 15,3kg J. Rozhodli jsme se zůstat do 21 hodiny a pak mazat zpátky k domovu. Já už v záběr ani nedoufal, měl jsem na tuto výpravu více než splněno, ale Tomáš ještě doufal, že po 20 hodině záběr dojde, jak tomu bylo i v sobotu. A taky ano, něco okolo 20:15 se rozjíždí prut ještě Tomášovi. Taky krásná plynulá jízda, při záseku Tomáš rybu zdolává, ale po chvilce se zase vyřezává. V tom by se v něm asi krve nedořezal. Na jedné straně euforie z mého nového osobáku a na straně druhé, zklamání z vyříznuté ryby. I o tom rybařina je.  Tato výprava pro mě byla z říše snů a o rybě na kterou čekám. Příští výpravu plánujeme na příští týden a uvidíme, jak budou šupiny spolupracovatJ




2 komentáře:

  1. Velká gratulačka k novýmu osobáku;)D.

    OdpovědětVymazat
  2. super hoši, gratulace, začíná jejich čas, musím tež vyrazit :-)))

    OdpovědětVymazat