středa 8. května 2013

Svazovka, první letošní 10 kg kapr

Máme za sebou další z našich jarních výprav. Plán zněl jasně, já vyjedu o něco dříve, abych před blížícím se svátkem a náporem rybářů chytil náš oblíbený flek. Přijel jsem v pondělí k večeru, než jsem vše rozbalil a navázal, zbyly mi na chytaní asi 3 hodiny. Kapři se poblíž mého místa ukazovali, cítil jsem, že by mohla přijít akce. Ta se do 22:00 bohužel nekonala, ale vynahrazoval mi to svatý klid a kvákání žab. Abych nezapomněl, výpravy se zúčasnila i má fenka Zoe, která byla pořád ve střehu a poctivě zkoumala všechny zvuky probouzející se jarní  přírody. Co se týče krmení na jeden prut jsem zkoušel Bandhitu a na druhém Red Hota. V úterý jsem pokračoval ve stanovené taktice, krmil jsem jen několik hrstí kobrou a k montáži přidával na pva niti pár kuliček. Okolo oběda dostávám první záběr, z kterého se vyklubal první letošní kapr přesahující hranici 10 kg. Krásny zdravý šupík na 79cm. 
Mám z něj radost, přišel na dvě 18 mm kuličky Red Hota. Posílám mms špacírovi, který má dnes po zápase dorazit. Nechtěl bych vidět, jak mu ubíhal čas v práci po přečtení :) Do večera už mi záběr nepřichází. Okolo 21 dojíždí kolega a ještě na hodinku nahazuje klacky do akce. Ve středu dochází ochlazení a jde to vidět i na rybách, kolega měl jeden záběr, který končí násadovým kapříkem, který také neodolal Red Hotu. Kromě ochlazení dorazilo k vodě i hodně rybářů. Okolní rybáři i přes malou rybí aktivitu vydatně krmí a to hlavně partiklem. My jedeme pořad stanovenou taktiku, jen pár kuliček kobrou a pva k nástraze. Následující dny se nesou v deštivé atmosféře a citelném ochlazení. Daří se nám dělat jeden záběr za den a to od menších kaprů. Okolní rybáři jsou však bez záběru.V pátek špacír dostává jízdu a na prutu jde vidět těžší ryba, bohužel se mu u břehu vyřezává, je to škoda, další hezčí kapr mohl být na břehu. Od soboty se začalo zase oteplovat, tak jsem čekali, že se to projeví i na záběrech, ale nestalo se tak. V neděli balíme a vracíme se domů. Uvidíme jak se nám podaří další výprava, snad bude u vody i méně rybářů a větší klid. 
S pozdravem Stomart & Špacír.

1 komentář: